آزمون


پایگاه صدای روسیه به نقل از کارشناسان روسی اذعان کرد که آمریکایی ها باید اعتراف کنند که قدرت بالقوه رشته موشک سازی با وجود تمام نکات منفی، در ایران بالاست و موشک های بالستیک ایران قادرند اهدافی در فاصله تا ۲۰۰۰ کیلومتری را نابود کنند...

صدای روسیه نوشت:  وزیر دفاع ایران اعلام کرد که کشور وی به ردیف چهارم در جهان در صنعت ساخت موشک صعود کرده است.

ولادیمیر ساژین تحلیلگر صدای روسیه، این موضوع را مورد تفسیر قرار داده است.

او می نویسد: در سیاست نظامی ایران، مهمترین جزء آن افزایش قدرت بالقوه نظامی است. در این رابطه ایرانی ها به موفقیت های قابل توجهی دست یافتند. برنامه های موشکی در اولویت قرار دارند که در مقایسه با دیگر جهات اکنون از اهمیت زیادی برخوردار است. پیداست تلاش های ایران همانا در این عرصه متمرکز شده اند.

صدای روسیه ادامه داد: «تا لحظه کنونی، موشک های تاکتیکی و ضربتی - تاکتیکی با عناوین مختلف و با برد شلیک از 80 تا 750 کیلومتر ساخته شده و در حال تولید و در حال انجام وظیفه هستند. از این موشک ها نمی توان به عنوان موشک های حامل کلاهک هسته ای استفاده کرد، اما آنها می توانند اهداف دریایی در خلیح فارس و عمان را نابود کنند.

 

وضعیت و دورنمای عرصه موشک سازی ایران چگونه است؟


اما جهت اصلی موشک سازی ایران در حال حاضر، کارهای علمی - پژوهشی و تجربی- طراحی در ترکیب برنامه « شهاب» است. ایران در چارچوب این برنامه موشک های بالستیکی برد متوسط « شهاب -3» را ساخت که قادرند اهدافی در فاصله تا 2000 کیلومتری را نابود کنند و کلاهک های جنگی تا وزن یک تن را حمل کنند.

 چنین خصوصیاتی امکان واردآوردن ضربه به خاک سرزمین های اشغالی ، پایگاه های نظامی آمریکا واقع در عربستان سعودی و عراق، افغانستان و کویت را ممکن می سازد.

ساخت موشک « سجیل -2» مرحله مهمی در موشک سازی ایران شد که از برد تقریبا 3 هزار کیلومتر متعارف 500 کیلویی برخوردار است. در عین حال وزن کلاهک هسته ای ضروری برای نصب در موشک حامل بین 400 تا 800 کیلوست.

در ایران، کارهایی جهت ساخت موشک « شهاب -4» انجام می شود که مدل جدید برای زدن اهداف دشمن در فاصله تا 5000 کیلومتری است.»



این پایگاه اینترنتی در پایان نوشت: آمریکایی‌ها باید اعتراف کنند که قدرت بالقوه رشته موشک سازی در ایران بالاست.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی