آزمون

آیا میدانید که (5) : اکسیژن برای بدن خیلی مهم است ، حتی مهمتر از آب و غذا . هنگامی که نفس می کشیم ، خون در ریه ها اکسیژن جذب می کند ، و آن را به بافت ها و اعضای بدن می رساند . قسمتی از بدن که ، به اکسیژن نیاز بیشتری دارد ، مغز است اگر اکسیژن کافی به مغز نرسد ، این عضو حساس نمیتواند بقیه بدن را کنترل کند . بنابراین تعادل خود را از دست می دهد ، و غش می کند .

غش کردن می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد . یک یقه تنگ می تواند جلوی جریان خون را به مغز بگیرد . یک اتاق در بسته با هوای کثیف نیز می تواند بهانه ای برای غش کردن باشد ، به شرطی که شخص آمادگی برای این ناراحتی را داشته باشد . برخی از مردم اگر به مدت طولانی در زیر آفتاب بمانند ، غش می کنند . در آفتاب گرم بدن سعی می کند ، تا با عرق کردن بیشتر ، دمای خود را کنترل کند . بنابراین خون اکسیژن دار بیشتری به پوست گسیل می شود ، و تغذیه خون به مغز کاهش می یابد ، و این عضو حساس به کمبود اکسیژن دچار می شود .

دو نوع غش داریم : اولی غش سرخ که با برافروخته شدن چهره و تند شدن ضربان نبض همراه است . دومی غش سفید ، که با رنگ پریدگی و کند شدن ضربان نبض همراه است ، که اولی را باید بر زمین خواباند و سرش را کمی بالا نگه داشت ، و دومی را در سرازیری خواباند و سرش را پایین قرار داد . 

از دانستنی ها دیدن کنید .

آیا میدانید که (6) : ماشین کشف دروغ ساخته شده است

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی