آزمون



پایگاه اینترنتی استریت کانادا در یادداشتی با عنوان «آیا پادشاه جدید عربستان مبتلا به آلزایمر است؟» به بررسی گزارش های مختلف درباره ابتلای پادشاه جدید عربستان به این بیماری پرداخت...

این پایگاه کانادایی افزود: سخن گفتن تحلیلگران درباره سلامت پادشاه جدید عربستان که کشورش بزرگترین تولید کننده نفت در جهان است، نشانه خوبی نیست». این پایگاه به نقل از سایمون هندرسون پژوهشگر موسسه سیاست های خاورنزدیک واشنگتن نوشت: «روشن است که مغز سلمان را بیماری آلزایمر فرا گرفته است... کسانی که با او دیدار می کنند می گویند او دقایقی پس از آغاز گفتگوها رشته کلام را از دست می‌دهد».

در همین خصوص دیوید هرست نویسنده انگلیسی و سردبیر پایگاه اینترنتی «میدل ایست آی» انگلیس نوشت: سلمان که 79 سال دارد به بیماری آلزایمر مبتلا است ولی میزان پیشرفت بیماری در او همچنان موضوع گمانه زنی ها است. این روزنامه نگار انگلیسی افزود: ممکن است سلمان آنچه را می گوید دقایقی بعد از یاد ببرد و این نشانه بیماری آلزایمر است.

نشریه انگلیسی میرور نیز در گزارشی با عنوان «نگرانی از فکر سرگردان پادشاه عربستان» نوشت: سلمان که گمان می رود به آلزایمر مبتلا است به سرعت دو ولیعهد جوان تر از خود یعنی مقرن بن عبدالعزیز و محمد بن نایف را منصوب کرد.

هرست در مقاله ای با عنوان «کودتا در کاخ سعودی» نوشت احتمالا وضع جسمی وخیم شاه جدید عربستان موجب شد او برای تضمین آینده سدیری‌ها در قدرت تلاش کند. محمد بن نایف که جانشین ولیعهد شد از خاندان سدیری است و خالد التویجری نیز از ریاست دربار پادشاهی برکنار شد و پسر 35 ساله ملک سلمان جای او و همچنین سمت وزارت دفاع را گرفت.

هرست افزود، سمت ریاست دربار پادشاهی را خالد التویجری از پدرش عبدالعزیز التویجری به ارث برده بود. تویجری ها محافظان شخصی ملک عبدالله بودند و امکان تشکیل هیچ نشستی با پادشاه بدون اجازه و مشارکت یا  اطلاع تویجری‌ها امکان پذیر نبود.

به صفحه اصلی وبلاگ هم سر بزنید
www.ba133.blog.ir

نظرات  (۱)

سلام مرسی از حضورت 
وب شمام خیلی پر محتواست 
موفق باشین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی