آزمون


یکی از اعضای داعش در سخنرانی پس از نماز جمعه در مسجدی در شهر موصل گفت، «انگلیس و آمریکا» نیز از ترور در امان نیستند. این در حالی است که شهر موصل، واقع در شمال عراق، هنوز در کنترل این گروه تروریستی است...

ابوسعد انصاری، از رهبران معنوی داعش، در سخنرانی پس از نماز جمعه‌ خود در مسجدی در موصل، ضمن پذیرش مسئولیت حمله‌ مرگبار به نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» گفت: «ما عملیات خود را از فرانسه آغاز کرده‌ایم.»


ابوسعد انصاری سپس تاکید کرد، «فردا نوبت انگلیس، آمریکا و دیگران هم فرا خواهد رسید.»


وی همچنین افزود: این خطر تمام کشورهایی را که در حملات هوایی علیه داعش در مناطق تحت کنترل این گروه شرکت دارند، تهدید می‌کند.

در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش، ۵۰ کشور شرکت دارند که برخی عضو اتحادیه‌ اروپا، اتحادیه‌ عرب و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز هستند.

بر پایه‌ گزارش پایگاه اینترنتی «نظارت بر حرکت‌های افراطی» به نقل از پیامی که گروه تروریستی داعش در صفحه‌ خود منتشر کرده، مردان مسلحی که 5 کاریکاتوریست فرانسوی را با حمله به تحریریه‌ی مجله‌ی «شارلی ابدو» به قتل رسانده‌اند، «جهادگرایان قهرمان» نامیده شده و تحسین شده‌اند!

در این پیام گفته می‌ شود با این عملیات از «محمد پیامبر حمایت شده است» این پایگاه اینترنتی نوشت که پیام یادشده روز پنجشنبه در توئیتر افراط‌ گرایان سنی منتشر شده است.

روز چهارشنبه، دو برادر به نام‌ های «شریف کواشی» (۳۲ ساله) و «سعید کواشی» (۳۴ ساله) با حمله به دفتر نشریه‌ فکاهی «شارلی ابدو»، ۱۲ تن، از جمله دو پلیس را به قتل رساندند.

 

حمید مراد، جوان ۱۸ ساله‌ای که همدست این دو برادر معرفی شده، نیمه‌شب چهارشنبه خود را تسلیم پلیس کرد. گفته می‌شود که نام این دو برادر در فهرست تروریست‌های آمریکا ثبت بوده است.
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی