آزمون


عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حماسه 9 دی متعلق به هیچ جریان سیاسی نبوده و نیست بلکه با هدایت و رهنمود‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و تبعیت مردمی که پای نظام ایستاده بودند شکل گرفت.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار با اصحاب رسانه خراسان رضوی در آستانه سالروز حماسه 9 دی در محل دفتر امام جمعه مشهد اظهار کرد: برخی می‌گویند افرادی در حال حاضر از فتنه 88 کاسبی می‌کنند، اینها تلقین‌های دشمن بوده چرا که فتنه برای ما خط قرمز است.

وی ادامه داد: تا امروز هر کسی که نسبت به فتنه افشاگری و تبیین کرده، بر بصیرت مردم افزوده شده است و نخستین فرد در این صف، مقام معظم رهبری است.

علم‌الهدی افزود: چه کسی می‌خواهد با فتنه کاسبی کند، حماسه 9 دی متعلق به هیچ جریان سیاسی نبوده بلکه با هدایت و رهنمود‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و تبعیت مردمی که پای نظام ایستاده بودند شکل گرفت.

* هیچ جریان و فرد سیاسی نمی‌تواند حماسه 9 دی را به نفع خود مصادره کند

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هیچ جریان و فرد سیاسی حماسه 9 دی را نمی‌تواند به نفع خود مصادره کند و باید توجه داشت اینکه عده‌ای می‌گویند فتنه 88 موضوعی برای کاسبی برخی افراد و یا جریان‌های سیاسی است، کسانی هستند که متعلق به جریان‌های لائیک سیاسی در سال 88 بوده و به مرگ سیاسی دچار شده‌اند.

وی افزود: این افراد امروز حیات خود را در این می‌بینند که چنین حرف‌هایی را بزنند، آنها فکر می‌کنند کسانی که در حوزه فتنه 88 روشنگری می‌کنند در حقیقت همین جریان‌های لائیک سیاسی سال 88 را کنار می‌زنند، در حالی که نکته آنجاست اینها خود کنار زده شده‌اند، مرده‌اند و حیات سیاسی خود را از دست داده و نابود شده‌اند و امروز با چنین عناوینی به دنبال تجدید حیات سیاسی هستند که این امر صورت نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی چنین جریان‌هایی بسترساز بروز فتنه شدند و شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه سر دادند، اجازه حضور در هیچ منصبی را ندارند.

* فتنه 88 بحث خودی و غیرخودی را برجسته کرد

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: مقام معظم رهبری بحثی با عنوان خودی و غیرخودی را مطرح کرده بودند که فتنه 88 این موضوع را برجسته‌تر کرد، اینکه برخی دم از وحدت و همبستگی می‌زنند، در جواب آنها باید بگوییم باید با چه کسی متحد شویم؟

وی افزود: ذکر این نکته حائز اهمیت بوده که وحدت برای ما امری حیاتی است و حرف اول را در استقلال ما می‌زند، اما وحدت چه کسی با چه کسی؟ وحدت با عنصر وابسته به اصول نظام و انقلاب با هرگونه اختلاف سلیقه واجب و صد درصد است، اما وحدت با کسانی که اصول نظام را قبول ندارند، معنایی ندارد،  کسانی که به اصول نظام پایبند هستند در این 8 سال پس از فتنه نباید تردیدی نسبت به این موضوع داشته باشند، گرچه امروز می‌بینیم که همه نسبت به وقایع سال 88 و فتنه شکل‌گرفته یک نظر داشته و بر آن باور هستند، اما گاهی ممکن است در روش‌ها مختلف و یا نظر خاص داشته باشند.

امام جمعه مشهد یادآور شد: فتنه فضای غبارآلود بود و اینکه مقام معظم رهبری فرمودند، بعدها قلم‌ها در مورد تبیین فتنه روان‌تر می‌شود همین موضوع بصیرت‌افزایی و روشنگری‌هاست و به واسطه همین روشنگری‌ها امروز همه موضوع فتنه را می‌دانند و از جریان فتنه کسی حمایت نمی‌کند.

وی ادامه داد: اما روش‌ها و نظرهای خاصی در مورد نوع حصر و اصل حصر سران وجود دارد که این همان اختلاف سلیقه‌ها است، امروز همه این موضوع را پذیرفته‌اند که جریان فتنه یک توطئه سراسر خارجی بوده که بسترسازی و قشون‌کشی توسط دشمن برای براندازی نظام ما انجام شد و این موضوع را همه قبول دارند به جز پیاده ‌ظامان دشمن که از عناصر خود آنها هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: سران فتنه بعد از پنج سال بیانیه می‌دهند یعنی هنوز در صحبت‌های خود پافشاری کرده و لذا باید حصر ادامه داشته باشد، چرا که جامعه ما نیازمند امنیت بوده و باید این بسترسازی با عنوان پیشگیری و در قالب حصر ادامه داشته باشد، چیزی که ما از وقایع سال 88 دیدیم این بود که سران فتنه با 16 یا 17 بیانیه حرکت‌های دشمنان را نه تنها رد نکرده بلکه حمایت کرده‌اند و این هماهنگی با دشمنان خداست و در سوره مجادله خداوند می‌فرمایند استکبار گروهی است که خدا بر آن غضب کرده و در آیه 19 همین سوره می‌فرماید برای کسانی که آنها را دوست دارند شیطان بر آنها مسلط شده و آنها حزب شیطان هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: در این مملکت کاسبی با فتنه نمی‌گیرد چون تمامی ارزش‌ها در حماسه 9 دی متجلی شد و در آن دریای 9 دی فقط یک سر و گردن با عنوان رهبر معظم انقلاب حضور داشت و دیگران همه مردم و مردم بودند و یک شور و هیجان خالص و باصفای حسینی‌خواه شکل گرفته و آن حماسه رخ داد و امروز نیز آْثار مثبت آن را در جامعه می‌بینیم.

* عدم رأی اعتماد مجلس به افراد منتسب به فتنه کاسبی نیست

امام جمعه مشهد تصریح کرد: برخی موضوع رأی اعتماد وزرا را مثال می‌زنند، اما در مجلس و در بحث رأی اعتماد به وزرا و اینکه نمایندگان ما در خانه ملت به افراد منتسب به فتنه رأی ندادند اینکه کاسبی نیست چرا که بر اساس عکس، فیلم و مستندات فتنه‌گری‌ آنان را نشان داده و رأی ندادند.

* تشریح نقش فتنه در اقتصاد از نگاه آیت‌الله علم‌الهدی

وی یادآور شد: ما در جریان فتنه هزینه‌هایی دادیم که در بعد اقتصادی نیز قابل بررسی است، اما آن چیزی که در این 35 سال دشمنان ما را مستأصل کرده حضور همین مردم بوده است، امروز مردم ما آنگونه بیدار در صحنه حضور دارند که تمامی این هزینه‌ها در ابعاد مختلف سیاسی و اقتصادی و فرهنگی قابل جبران است، موضوع در بحث فتنه اینجا بود که در درون نظام رگه‌های مخالف و ضدنظام وجود داشت و همین مایه امیدواری دشمن شد.

علم‌الهدی افزود: آنان از همین موضوع استفاده کرده و فتنه را طراحی و برنامه‌ریزی کرده که در رأس اهداف آنان فشار اقتصادی وجود داشت، این موضوع حائز اهمیت است که تهاجم دشمن در حوزه اقتصاد معلول رگه‌های ضدنظام در درون خود نظام ما بوده و آنان نسبت به همین موضوع امیدوار و اهداف و برنامه‌های خود را پیاده‌سازی کردند.

* حماسه 9 دی ضایعه فرهنگی فتنه 88 را متوقف کرد

آیت‌الله علم الهدی تأکید کرد: فتنه 88 آثار زیانبار فرهنگی هم داشته که اهانت به مقدسات و ارزش‌های دینی بزرگ‌ترین ضایعه فرهنگی با عنوان پرده‌دری بوده، همچنین اهانت به اصل ولایت فقیه که همان ولایت معصومان می‌شود نیز ضایعه دیگری بود و حماسه 9 دی در حقیقت توانست به خوبی این ضایعه و ضربه فرهنگی را جبران کند.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند فتنه زخم کهنه‌ای بوده که نباید باز شود، فتنه که یک حادثه نبوده که بخواهد این زخم کهنه بسته بماند بلکه فتنه جریانی بود که تا به امروز نیز ادامه داشته و به منظور قطع تداوم وحی بر این امت شکل گرفت.

امام جمعه مشهد گفت: فتنه 88 حادثه نبود و در آبان سال 87 مقام معظم رهبری فرمودند «سیاستمداران ما در زمین دشمن بازی نکنند چرا که اگر ببازند یا ببرند، دشمن برنده است». مقام معظم رهبری بر حسب درایت خود در آن زمان علائم فتنه حس کرده و این موضوع را مطرح کردند و این نه تنها در انتخابات سال 88 بلکه به تمامی انتخابات و رقابت‌های عرصه سیاسی تسری یافته و باید مراقب این امر بود، چرا که دشمن به دنبال فرصت‌یابی به دنبال نفوذ و پیاده‌سازی اهداف خود است، امروز دشمن در تمامی انتخابات‌های ما تمرکز کرده و به دنبال فرصتی برای پیاده‌سازی فتنه‌ای دوباره بوده و رقابت‌های انتخاباتی نباید آنقدر تند باشد که به نفع دشمن بازی شده و برنده این بازی در تمام ابعاد دشمن باشد.

* دانشجو عزیزتر از آن است که عمله جریان سیاسی شود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دانشگاه نباید پایگاه جریان‌ها و جناح‌های سیاسی شود و دانشجو عزیزتر از آن است که عمله یک جریان سیاسی باشد، اینکه در 16 آذر امسال سخنرانی برخی افراد ارزشی حذف و برخی افراد منتسب به فتنه در دانشگاه سخنرانی کردند در زمره بدترین و زشت‌ترین حرکت‌ها در فضاسازی‌های دانشگاه بوده و به این شکل بصیرت‌افزایی در فضای دانشگاهی صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: رشد انقلابی جامعه ما این موضوع را قبول نمی‌کند که در درون دانشگاه ما بصیرت‌افزایی صورت نگیرد و این چنین سخنرانی‌ها لغو شود.

* احمدی‌نژاد گزینه مقام معظم رهبری نبود بلکه وی منتخب مردم بود

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: عده‌ای می‌گویند احمدی‌نژاد نیز در بحث بروز فتنه نقش داشته، چرا که پس از برنده شدنش نباید عنوان خس و خاشاک را استفاده می‌کرد، صرف استفاده احمدی‌نژاد از کلمه خس و خاشاک مگر مجوزی برای اقدامات و حرکات غیرقانونی سران فتنه است؟ آن هم تا آنجا که به قتل منتهی شد، این توجیه صحیح نیست و همچنین باید این موضوع را اعلام کرد که احمدی‌نژاد گزینه مقام معظم رهبری برای ریاست‌جمهوری نبوده بلکه منتخب مردم بود.

* سرخوردگی سیاسی رأی‌دهندگان به سران فتنه

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به سرخوردگی سیاسی 13 میلیون رأی‌دهنده به سران فتنه گفت: پس از آنکه سران فتنه تمامی اهانت‌ها و آشوب‌ها را حمایت کرده و مدام بیانیه دادند و درنهایت ادعای تقلب را نتوانستند اثبات کنند 13 میلیون رأی‌دهنده به آنها دچار سرخوردگی شدند.

وی با اشاره به وظایف خبرگان رهبری گفت: خبرگان رهبری وظیفه‌اش نظارت بر عملکرد نیست بلکه مراقبت در عملکرد را در برنامه دارد و همچنین نظارت بر حفظ شرایط نیز از دیگر وظایف خبرگان رهبری به شمار می‌رود. ما در خبرگان رهبری کمیسیون‌هایی داشته و سالانه اجلاس تشکیل می دهیم و با توجه به وظایفی که داریم به آنها عمل می‌کنیم.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی