آزمون

در راستای پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا، با هدف هم‌افزایی در شبکه‌های اجتماعی وبلاگی با نام جنبش letter4u «نامه‌ای برای تو» آغاز به کار کرد.

با گذشت کمتر از 4 روز از انتشار پیام حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، ولی امر مسلمین جهان در پی حوادث اخیر خطاب به جوانان غربی بسیاری از کاربران ایرانی در فضای مجازی به صورت خودجوش پیشقدم شدند تا پیام رهبری را مستقیم بدست جوانان غربی برسانند.


در توضیح اولیه این وبلاگ با آدرس letter4u.blog.ir آمده است:

همان‌طور که اطلاع دارید، نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی (بخوانید همه جوانان دنیا) منتشر شد و حتی صرف انتشار این نامه توسط تعداد نسبتاً محدودی سایت و اکانت شبکه‌های اجتماعی، بازتاب گسترده‌ای بین خبرگزاری‌ها و رسانه‌های بین المللی به‌همراه داشت.

این نامه و موجی که مستقیماً توسط رهبر عزیزمان ایجاد شده است، فرصت استثنایی و بی‌نظیری است تا ما به‌عنوان سربازان این جبهه فرهنگی به تکلیف خود جهت صدور اسلام و انقلاب اسلامی به سراسر دنیا و بیداری اذهان جوانان سایر کشورها عمل کنیم و همان طور که پدران و مادرانمان در ایجاد انقلاب اسلامی ایران نقش ایفا کردند، ما هم در ایجاد انقلاب جهانی که در محدوده ذهن و فکر افراد رخ خواهد داد، به وظیفه خود عمل کنیم.

شاید شما هم جزو کسانی باشید که به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی و... تسلط ندارید اما قصد دارید در این جنبش بزرگ، حضور داشته باشید و سهم خود را از این سفره اخروی بردارید؛ اگر این طور است، راهکارهایی را به شما پیشنهاد می‌کنم.

اما قبل از شروع توضیحات اصلی، نکته‌ای ضروری را باید در ذهنتان در هر لحظه به یاد داشته باشید:

وظیفه اصلی ما در این مورد، رساندن یک پیام به گوش جوانان سراسر جهان است: "شخصی برای تو، پیامی نوشته است"! این اصلی‌ترین پیامی است که باید به گوش مخاطبین خارجی این نامه برسد؛ در واقع اصل نامه، در مراحل بعد قرار دارد و مرحله اول وظیفه ما، رساندن این خبر که «خبری وجود دارد» است؛ در مراحل بعد، باید روی جزئیات این «خبر» کار کرد که ان‌شاءالله بعد از اجرای مرحله اول کار، در مورد ادامه جریان سازی‌ها هم راهکارهایی را پیشنهاد خواهم کرد. پس در حال حاضر، همه توان خود را معطوف به همین مسئله می‌کنیم.

 

سپس توضیحاتی درباره نحوه فعالیت در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی در آن آمده است:

1
جنبش letter4u چیست؟

2
راهکارها برای کاربران عادی شبکه های اجتماعی مختلف(حتی بدون آشنایی به زبان های خارجه):
- اگر کاربر اینستاگرام هستید
- اگر کاربر گوگل پلاس هستید
- اگر کاربر فیسبوک هستید
- اگر کاربر توئیتر هستید


3
راهکارها برای کاربران با توانایی های خاص هنری و محتوایی(گرافیست، تدوینگر و...)

- اگر با زبان های خارجه آشنایی دارید
- اگر قادر به طراحی پوستر و محصولات گرافیکی هستید

4
- سوالات متداولی که در انتشار موج با آن مواجه می شوید

5
آگاهی از خطراتی که جنبش را تهدید می کند
آماده باش
رها کنید این جنازه را
فریب حیله دشمن را نخواهیم خورد

 

فیسبوکیها

جنبش lleter 4 u

اولین کاری که پیشنهاد می کنم، لایک و حمایت از پیج هایی هست که در قسمت فیسبوکیها لینک آنها قرار داده شده است. در این مرحله، لایک کردن کامنت های همسو و همه مطالب این صفحات جهت ضریب دادن به این مطالب و داغ شدن مطلب پیشنهاد می شود.

فیسبوکیها:
http://fb.com/www.khamenei.ir
http://fb.com/letter4youth

در مرحله بعد، پست هایی که در همین پیج های بالا قرار داده شده را بازنشر (ReShare) کنید.

کار دیگری که می توانید انجام دهید، مراجعه به لینک هایی است که در قسمت صفحات پربیننده فیسبوک برای شما جمع آوری کرده ام. بعد از مراجعه به این صفحات، در قسمت کامنتها، (خصوصاً پستهای اخیر آن صفحه) با کامنت کردن مطالبی که در بخش پستهای فیسبوکی قرار داده ام، یا تصاویری که در همان بخش وجود دارد و همچنین قرار دادن لینک هایی که در همین گروه وجود دارد، به بیشتر دیده شدن مطالب کمک کنید.
صفحات پربیننده(با کلیک بر هر یک از اسامی، وارد صفحه مربوطه شوید):
سیاستمداران امریکایی و اروپایی
barack obama
mitt romney
sarah palin
arnold
george w bush
queen rania
billclinton
nicolas sarkozy
john mccain
Joe Biden

دانشگاه ها:
Harvard University
Yale University
Stanford University
Louisiana State University
University of Michigan
Ohio State University
University of Florida
Massachusetts Institute
University of Texas
University of Alabama
Texas A&M University

دیگر صفحات:
facebook for every phone


*بد نیست درباره کارهایی که بهتر است انجام نشود(!) هم پیشنهادم را بخوانید:
سعی کنید در پیج افراد غیرسیاسی مثل بازیگرها و ورزشکاران، کامنت باران نکنید و پیج این افراد را به هم نریزید؛ چون قبل از هر چیز به هم زدن محیط خصوصی این افراد است؛ بنابراین فقط درصورتی اقدام به کامنت دهی(هشتگ و پیام های کوتاه) کنید که قبل از شما، افراد زیادی این کار را نکرده باشند.
اما در مورد افراد سیاسی، صفحات این افراد بیش از آن که جنبه خصوصی داشته باشد، به عنوان یک منبع خبری مطرح است؛ در نتیجه تعدد کامنت، موجب ایجاد مزاحمت برای آنها نخواهد شد.


اگر در صفحه اروپایی ها می خواهید کامنت بگذارید، کلمات و هشتگ های موجود در هر یک از سطرهای زیر را استفاده کنید(هر یک از سطرهای زیر و یا هر دو را می توانید در بخش کامنت های این سایت ها کپی و پیست کنید) :
 
letter4u if you`re looking for the truth#
Message of ayatollah Seyyed Ali Khamenei, Leader of The Islamic Republic of Iran To the Youth in Europe and North America
To the Youth in Europe and North America Message of ayatollah Seyyed Ali Khamenei

 

اینستاگرامیها

letter4u-instagram

جنبش letter4 u

اولین کاری که پیشنهاد می کنم، لایک و حمایت از پیج هایی هست که در قسمت اینستاگرامیها لینک آنها قرار داده شده است. در این مرحله، لایک کردن همه مطالب این صفحات جهت ضریب دادن به این مطالب و داغ شدن مطلب پیشنهاد می شود.

اینستاگرامیها:

http://instagram.com/letter4you
http://instagram.com/khamenei_ir
http://instagram.com/khamenei_quote
http://instagram.com/khamenei_video

در مرحله بعد، پست هایی که در این پیج ها و همچنین بخش تصاویر جنبش قرار داده شده را بازنشر (ReShare) کنید.
در این مرحله، برای نشر این تصاویر، متنهایی لازم است قرار دهید که می توانید از هشتگ های زیر برای مطالبی که خودتان در صفحه تان نشر میدهید استفاده کنید:
#letter4u
#paris
#european
#canada
#uk
#argentine
#england
#brazil
#germany

کار دیگری که می توانید انجام دهید، مراجعه به لینک هایی است که در قسمت صفحات پربیننده اینستا برای شما جمع آوری کرده ام. بعد از مراجعه به این صفحات، در قسمت کامنتها، (خصوصاً پستهای اخیر آن صفحه) با کامنت کردن مطالبی که در پایان همین مطلب قرار داده ام به بیشتر دیده شدن مطالب کمک کنید.

صفحات پربیننده اینستاگرام instagram (برای کامنت گذاری #letter4u ) :

barack obama
http://instagram.com/ofa_fl
http://instagram.com/ofa_nv
http://instagram.com/ofa_ia
http://instagram.com/ofa_mi
http://instagram.com/Georgewbush
http://instagram.com/rangers/
http://instagram.com/laurawbush
http://instagram.com/jebbush
http://instagram.com/thebushcenter
http://instagram.com/reuters
جدید:

کار دیگری که می توانید در اینستاگرام انجام دهید، سرچ کردن اسامی مختلف به زبان انگلیسی و کامنت گذاری هشتگ مربوط به جنبش یعنی #letter4u در زیر یکی از پست های هر شخص است. با این کار، هر یک از جوانان کشورهای مختلف را به صورت مستقیم از نامه ی رهبر معظم انقلاب، مطلع خواهید کرد.(اسامی مثل : Michael - albert - harry - patrick - james - george - philip - joe- jack - robin - leo - colin - roben - roy - alex -louis - daniel - antony - benjamin ... را سرچ کنید و در صفحاتی که برای شما معرفی می شود، کامنت بگذارید.)

اگر در صفحه اروپایی ها می خواهید کامنت بگذارید، کلمات و هشتگ های موجود در هر یک از سطرهای زیر را استفاده کنید(هر یک از سطرهای زیر و یا هر دو را می توانید در بخش کامنت های این سایت ها کپی و پیست کنید) :
 
#letter4u
letter4u if you`re looking for the truth#

Message of ayatollah Seyyed Ali Khamenei, Leader of The Islamic Republic of Iran To the Youth in Europe and North America

To the Youth in Europe and North America Message of ayatollah Seyyed Ali Khamenei
 
گوگل پلاسیها
letter4u-GooglePlus

 جنبش letter4u

در مرحله اول مطالب صفحات زیر را لایک و در حلقه های خود و بصورت عمومی ریشیر کنید (کامنت گذاشتن کلمه هشتگ #letter4u و سایر کلماتی که در انتهای همین مطلب قرار داده شده، در پست های این صفحات بسیار مهم است) دلیل تاکید این است که با این کار مطالب این صفحات داغ شده و بصورت اتوماتیک توسط پلاس برای بخش زیادی از کاربران ارسال می شود:

G+ En: plus.google.com/u/0/105315004235712674580
Fa: plus.google.com/u/0/100979543863804030648
Ar: plus.google.com/u/0/110546903640320283880

در مرحله ی دوم به صفحات زیر مراجعه کرده و تمام یا بخشی از پیام انگلیسی رهبری را در کامنت ها قرار دهید (قرار دادن تگ  #letter4u و لینک صفحات رهبری را فراموش نکنید). متن انگلیسی پیام رهبری را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

Barack Obama

FRANCE 24
Ministère des Affaires

The White House

TEDx

Bernie Sanders

Jerry Brown

Mitt Romney

Gavin Newsom

UNICEF

David Cameron

Newt Gingrich

Mariano Rajoy Brey

Alfredo Pérez Rubalcaba

The U.S. Army

U.S. Department of State

Rick Snyder

Nancy Pelosi

Nick Clegg

Ed Miliband

Mauricio Macri

Liberal Democrats

World Bank

Amnesty International USA

Julia Gillard

Marta Lucia Ramirez

Nicolas Sarkozy

Петро Порошенко

Johns Hopkins University

Shaykh-ul-Islam Dr. Muhammad

 
اگر در صفحه اروپایی ها می خواهید کامنت بگذارید، کلمات و هشتگ های موجود در هر یک از سطرهای زیر را استفاده کنید(هر یک از سطرهای زیر و یا هر دو را می توانید در بخش کامنت های این سایت ها کپی و پیست کنید) :
#letter4u
letter4u if you`re looking for the truth#
Message of ayatollah Seyyed Ali Khamenei, Leader of The Islamic Republic of Iran To the Youth in Europe and North America
To the Youth in Europe and North America Message of ayatollah Seyyed Ali Khamenei
 
تویتریها
letter4u-twitter.jpg

 جنبش letter4u

کاربران توئیتر همان طور که احتمالا خودشان هم به خوبی می دانند، بهترین کاری که می توان انجام داد این است که در کنار انتشار گسترده ی محتوای تولید شده همراه با هشتگ #letter4u ، پست های موجود در صفحات زیر را لایک (Favorite) و ریتوییت (Retweet)کنند تا این مطلب "ترند" شده و در صفحات دیگر کاربران دنیا نمایش داده شود.

Twitter English acc: twitter.com/khamenei_ir
Farsi acc: twitter.com/khamenei_irFa
Arabic acc: twitter.com/khamenei_irAr
Spanish acc: twitter.com/Khamenei_es
راهکارهای ویژه گرافیستها

طبق اطلاع رسانی های قبل، در این بخش راهکارهایی را با توجه به تخصص و توانایی شما در اختیارتان قرار می دهیم:

گروه شماره 2

کسانی که به طراحی پوستر و گرافیک مسلط هستند ( کار با فتوشاپ، ایلاستریتور و...)

در قسمت هشتگ ها# بخش هایی از نامه ی رهبر معظم انقلاب را برای انتشار تقسیم بندی کرده ایم؛ با مراجعه به این بخش، می توانید هر یک از چندین نوشته ای که از بین جملات نامه رهبر معظم انقلاب، گزینش شده اند را انتخاب کرده و با استفاده از هر یک از این موارد، پوسترهای متنوعی را تهیه کنید و همچنین پس از آپلود تصاویر تولیدی تان در یک هاست(علاوه بر انتشار در اینستاگرام و..)، لینک آن را برای ما (در بخش نظرات و یا از طریق ایمیل) ارسال کنید تا محتوای تولیدی شما برای همه کاربران سایر شبکه اجتماعی هم قابل استفاده باشد.

 
راهکارهای ویژه مترجم ها

طبق اطلاع رسانی های قبل، در این بخش راهکارهایی را با توجه به تخصص و توانایی شما در اختیارتان قرار می دهیم:

گروه شماره 1

کسانی که به زبان های خارجه مسلط هستند (اعم از انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، هلندی و...):

در مرحله اول می توانید تصاویر ویدئویی کوتاهی از خودتان (مثلاً با مدت 15 ثانیه) ضبط کنید و در این ویدئوهای کوتاه، جملات کلیدی نامه ی امام خامنه ای را به زبانی که تسلط دارید، بیان کنید. (توجه داشته باشید که لحن شما می بایست صمیمانه، بی تکلف و با صدایی رسا و واضح باشد. چنان چه جهت نگاه شما، به سمت دوربین باشد، اثر گذاری این پیام، به مراتب بیشتر خواهد بود؛ چرا که در این حالت، بیننده، خود را مخاطب مستقیم کلام شما خواهد دید)

در مرحله دوم لازم است ترجمه نامه که قبلاً تهیه شده است را به زبان های مختلف منتشر کرده و در دسترس سایر کاربرانی که به زبان تسلط ندارند قرار دهید(برای این کار، بهتر است جملات فارسی مربوط به هر قطعه عبارت را در کنار آن قرار دهید تا انتشاردهنده ی آن، نسبت به محتوای مربوطه، آگاهی بهتری داشته و بتواند هدفمندتر این کار را انجام دهد.

در مرحله سوم، مصادیق موضوعات مورد چالشی که در نامه رهبری به آن اشاره شده است را باید شناسایی کرده و نشر دهید. چه به صورت مقاله و محتوای متنی، یا ضبط ویدئو (مشابه مورد شماره 1) و یا ترجمه تولیدات تصویری (در موضوعاتی مثل هلوکاست، نژادپرستی، استعمارگری، جنگ جهانی، تبعیض های مذهبی و نژادی و... ، تناقضات آزادی بیان در غرب و...) (محتوای این بخش تدریجاً در بلاگ قرار داده خواهد شد ان شاءالله)

در مرحله چهارم، با جستجوی عبارت "letter of ayatollah khamenei to youth" در گوگل و نظر گذاشتن در 50 سایت اول و پربازدید (نظرات به شکل: در سایت های فارسی، بازنشر کنید و در سایت های غیرفارسی نظرگذاشتن با تاکید بر: منطقی و آزاداندیشانه بودن مباحث نامه، بسط و تکرار سوالات نامه، اصرار بر عدم داوری مخاطب در مورد هر ادعایی، پیش از آنکه خود مستقیم به مطالعه قرآن و اسلام بپردازد. )

 

در ادامه پوسترهای منتشر شده از سوی جنبش letter4u که در پی نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی راه اندازی شده است می آید:

جنبش letter4u

جنبش letter4u

جنبش letter4u

جنبش letter4u

جنبش letter4u

جنبش letter4u

جنبش letter4u

جنبش letter4u

جنبش letter4u

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی