آزمون

دانستنی ها : 1_ آلرژی

آلرژی چیست ؟؟؟ این یک حساسیت فوق العاده شدید برخی اشخاص نسبت به بعضی مواد است ، که این مواد برای اشخاص دیگر هیچ گونه ناراحتی به بار نمی آورند . به عنوان مثال شیر ، توت فرنگی ، دارو های مختلف ، دود ، گردوغبار ، پولن (گرده گل) و .... میتوانند در عده ای از مردم ناراحتی های شدیدی به بار آورند و اگر آنها با این مواد تماس داشته باشند ، در بدنشان ماده شیمیایی به نام هیستامین تولید میشود ، و این هیستامین است که روی رگهای خون و ششها اثر میگذارد ، و باعث بروز علائم آلرژی میگردد. مقدار هیستامین در خون افرادی که به آلرژی دچارند ، آنقدر کم است که قابل اندازه گیری و بررسی نیست ، اما آثار آن به صورت بروز امراض پوستی ، سردرد ، عطسه ، خارش و ... سخت آزار دهنده است .

چگونه میتوان آلرژی را مداوا کرد ؟؟؟ وقتی یکبار ماده آلرژی زا در مورد یک مریض کشف شود ، مداوای آن مشکلی نیست ، اما اشکال در همین جاست ، و غالباً بیمار و پزشک در تعیین عوامل آلرژی زا عاجز می مانند . مثلاً چگونه میتوان پی برد ، که سر درد فلان مریض مربوط به بالشی است ، که او زیر سر میگذارد ، و این بالش پر از پر مرغ است ! امروزه هرچند که تعیین نوع آلرژی و مداوای آن مشکل است ، ولی هرکس میتواند با مراعات بهداشت ، و تغذیه مناسب ، و پرداختن به ورزش ، بدن خود را سالم نگه دارد ، تا از ابتلا به آلرژی هم مصون بماند .

دانستنی بعدی : ناراحتی های قلبی

نظرات  (۱)

۰۳ دی ۹۳ ، ۱۶:۲۰ امین کوهرو

سلام علیکم. خدا قوت.

آیا میدونین کدوم کشور چای رو به ایران آورد؟! تو دوره قاجار، انگلیسی ها این چای رو وارد کشورمون کردن.

در یکی از نامه هایی که به دربار قاجار نوشته شده است آمده: «چرا می خواهید گیاهی را در ایران رواج دهید که حتی الاغ ها از نزدیک شدن به مزارع آن خودداری می کنند! چای مولد سودا در بدن و سودا مقدمه سرطان است!»

اگه دنبال جایگزین مناسبی برای چای سیاه، سبز و... هستید، "دمنوش سیب"  رو به شما پیشنهاد میکنیم. این دمنوش علاوه بر عطر و بوی خاصش، خواص بیشماری نیز دارد. کافیست فقط امتحان کنید...

در "نمایشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی حاتم" منتظر حضورتان هستیم.

http://eghtesadmoghavematy.blog.ir/

یـ علی مدد ـا

پاسخ:
از رهنمایی شما متشکرم .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی