آزمون


فرماندهان داعش برای نیروهای این گروه،‌ دوره های آموزش بریدن سر انسان برگزار می کردند...

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا در گزارشی خبری که با مصاحبه با فراریان از کمپ های آموزشی داعش در ترکیه و سوریه تهیه شده بود، از وضعیت روانی بد عناصر داعش در این کمپ ها خبر داد.

این روزنامه نوشت: در حالی که همه دنیا در مورد جنایات داعش در اراضی تحت اشغال این گروه تروریستی سخن می گویند، اما مساله ای که از دید افراد پنهان شده است، فشار و زوری است که داعش برای تربیت نیروهای خود و استثمار افراد برای رسیدن به اهدافش به کار می برد. این گروه تروریستی کودکان آواره سوری را گاهی به زور وارد کمپ های آموزشی خود می کند و آنها را تحت آموزش های مختلف نظامی قرار می دهد.
روزنامه وال استریت ژورنال در این باره با یک جوان 17 ساله آواره سوری که در اردوی آموزشی داعش در شهر غازی عینتاب آموزش دیده است،‌ سخن گفته است.

 

او درباره آموزش های داعش می گوید:‌ فرماندهان داعش در کمپ های آموزشی برای ما کلاس های اختصاصی آموزش بریدن سر را برگزار می کردند و مانند بریدن پیاز به ما بریدن سر انسان ها را آموزش می دادند. آنها درباره علت این امر، پاداش اخروی و اجری را که خداوند برای بریدن سر کافران در نظر گرفته، بیان می کردند.



وی افزود: فرماندهان داعش حتی برای آمادگی بیشتر، ویدئوهای بریدن سر افراد را برای ما پخش می کردند که پس از آن برخی افراد دچار حملات عصبی شدند و مشکلات روحی پیدا کردند.



جوان 18 ساله دیگری به نام اسماعیل که او هم در اردوهای دیرالزور و حلب بوده است، داستان هایی شبیه این ماجرا را نقل می کند.



اسماعیل در مصاحبه با وال استریت ژونال گفت: آنها در اردوگاه ها تهدید می کردند که تمام کسانی که از اردوگاه ها فرار کنند، مورد تعقیب و مجازات های سخت قرار خواهند گرفت. آنها کودکان 7-8 ساله را نیز گروه بندی کرده و تحت آموزش های نظامی و رزمی قرار می دادند. در اردوگاه های آموزشی داعش به ما آموزش داده می شد که باید سر تمام کسانی که سنی بین 14 تا 45 سال دارند، را برید.



وی افزود: پس از آموزش های عمومی 45 روزه، افراد بر اساس تشخیص فرماندهان داعش به گروه های مختلف تقسیم می شوند و برخی از آنها  اختصاصی در دوره های آموزش عملیات انتحاری شرکت می کنند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی