آزمون


مدارک و اسناد نشان می دهد مقامات نظامی آمریکا همچنان به آموزش و تجهیز تروریستها با استفاده از موشک های خاص و کمک مالی واشنگتن ادامه می دهند...

پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در گزارشی با عنوان « کمک های موشکی آمریکا به القاعده در سوریه» نوشت: ارسال موشک های ضد تانک TOW و تجهیزات نظامی مقامات امنیتی آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) برای تروریستهای سوریه در ماه مه سال کنونی در نهایت به دست جبهه النصره شاخه نظامی القاعده در سوریه افتاد. در تصاویر ویدئویی که شبه نظامیان النصره آن را ارسال کرده اند نشان می دهد این افراد بمنظور در وادی ریف و حمیدیه در استان ادلیب چگونه از آنها استفاده می کنند.



این در حالی است که رسانه ها بدون پرداختن به ماجرای کمک های نظامی اوباما به تروریستهای القاعده که می توانست بعنوان مهمترین عناوین خبری روزنامه ها منتشر شود، بی تفاوت از کنار آن گذشتند.

برغم بی تفاوتی بسیاری از رسانه های آمریکا از درج این خبر، بیزنس تایمز و واشنگتن پست با ایجاد شک و تردید در باره ادعاهای النصره مبنی بر دسترسی به موشک های TOW مطالبی درباره کمک های موشکی سیا به شبه نظامیان سوریه منتشر کردند.

از سوی دیگر، نیویورک تایمز بجای درج این رویداد مهم خبری ، مقاله ای باعنوان «سقوط دو پایگاه نظامی به دست شورشیان در سوریه» منتشر کرد. این نشریه آمریکایی مدعی شد موشک های آمریکایی نقش مهمی در اشغال پایگاه های نظامی از سوی تروریستهای النصره ایفا کرده است.

هنوز حقیقت این داستان که براساس نیویورک تایمز آیا النصره تجهیزات نظامی آمریکایی را به تصرف خود در آورده و یا دیگر تروریستهای سوری به راحتی اینگونه موشک های پیشرفته را در اختیار آنان قرار داده اند در هاله ای از ابهام مانده است.



بر اساس تصاویر ویدئویی استفاده شورشیان النصره از موشک های ضد تانک که مقامات سیا در اختیار آنان قرار دادند نشان می دهد آنها در کاربرد اینگونه تجهیزات نظامی مهارت دارند و بطور مستقیم یا غیر مستقیم از آموزش های نظامی فرماندهان آمریکایی بهره مند شده اند.

برغم افشای اینگونه اسناد تصویری ، مدارک و اسناد دیگری نشان می دهد مقامات نظامی آمریکا همچنان به آموزش و تجهیز تروریستها با استفاده از موشک های خاص و کمک مالی واشنگتن ادامه می دهند.اما از سوی دیگر، با توجه به انتشار تصاویری ویدئویی جدید از تروریستهایی که مشغول کار بر روی موشک های ضد تانک آمریکایی هستند، رهبران واشنگتن هنوز در باره تائید و یا تکذیب کمک های نظامی و آموزشی سیا به این گروهها واکنشی نشان نداده اند.

همچنین براساس پاره ای از اسناد و شواهد موجود، با توجه به اینکه القاعده از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس مورد حمایت مالی قرار می گیرد، مقامات نظامی آمریکا به دلیل عدم هزینه های کلان ، همکاری با شبه نظامیان القاعده را به دیگر گروههای تروریستی مستقر در سوریه ترجیح می دهند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی