آزمون

 اگر سماحت رهبری نبود با سران فتنه باید طور دیگر رفتار می شد



علی‌اکبر ولایتی درباره مجازات سران فتنه گفت: آنچه که تا بحال صورت گرفته،‌ تصمیم سختی علیه کسانی نبود که با جاه‌طلبی و ندانم‌کاری تمام استقلال کشور و دستاوردهای طولانی مبارزاتی مردم را به خطر انداختند...

علی‌اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که چرا مقام معظم رهبری فرمودند روز نهم دی در تاریخ انقلاب اسلامی جاودانه خواهد بود، گفت: آنچه در 9 دی رخ داد جلوگیری کرد از تکرار وقایعی که در اوکراین، قرقیزستان و دیگر کشورها پیش آمد. بدون تردید و بر اساس شواهد، بیگانگان پشت صحنه فتنه 88 بودند و تنها چیزی که می‌توانست جلوی آن‌ها را بگیرد حضور میلیونی مردم در صحنه بود که همین عامل موجب پیروزی انقلاب و دفاع مقدس شد.

وی افزود: حضور مردم در نهم دی مهم‌تر و عظیم‌تر از بود به این دلیل که ابعاد فتنه در این نوبت بزرگ‌تر بود، لذا یک روز تاریخی است که باید قدر آن را بدانیم، زیرا به واسطه چنین نهضتی که مردم در حمایت از مقام معظم رهبری و تمامیت ارضی کشور و بقای نظام جمهوری اسلامی ایران داشتند، روز نهم دی نقش مؤثری داشت.

ولایتی که با مجری برنامه رادیویی شناسا در رادیو ایران سخن می‌گفت،‌ اضافه کرد: قطعاً فتنه 88 را نمی‌توان یک اتفاق نامگذاری کرد، قطعاً یک پروسه‌ای بود که طی شد و اکثریت مردم که در انتخابات رأی دادند، تصور نمی‌کردند عده‌ای بعد از این موضوع دبّه در آورند و مقدمه شورش‌های رنگین را در ایران فراهم کنند. این یک امر شناخته‌شده برای خواص بود اما اکثر مردم تصور نمی‌کردند همه زحماتی که برای انقلاب کشیده شده با یک توطئه ـ از دورن و بیرون ـ اینطور در معرض خطر قرار گیرد، لذا زمان برد امواج آماده‌سازی اذهان به آنجایی برسد که در نهم دی چنین جمعیت عظیم جمع شوند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل افزود: بخش اعظم کسانی که آن زمان در خیابان‌ها اعتراض کردند، قصد و غرض سوئی نداشتند بلکه از طریق سانه‌های بیگانه و عوامل داخلی این باور در آن‌ها به وجود آمده بود که تقلب شده است، بعد زمان گذشت و روشنگری انجام شد و واقعیت را فهمیدند، پشیمان شدند و در تظاهرات مردمی نهم دی شرکت کردند. در نهایت می‌توان گفت نهم دی واکسیناسیونی علیه این نوع فتنه‌ها بود.

ولایتی در پاسخ به این سؤال که آیا با توبه پرونده سران فتنه بسته خواهد شد یا خیر، اظهار داشت: معمولا وقتی کسی جرمی مرتکب می‌شود ـ اعم از سیاسی و غیر سیاسی ـ باید قوه قضائیه به آن رسیدگی کند، البته یک استثنائی هم هست که برخی مورد عفو مقام معظم رهبری قرار می‌گیرند و اگر نبود عفو و سماحت ایشان، باید جور دیگری رفتار می‌شود. ما شاهد بوده‌ایم که مقام معظم رهبری با دید وسیع و جهان‌بینی دورنگارانه‌ای که دارند و مایلند همبستگی ملی حفظ و هر روز محکم‌تر شود، بنایشان بر گذشت بوده و تابحال بیش از آنچه که انتظار می‌رفت ایشان گذشت فرمودند. برای بازگشت بعضی دیگر به صحنه نیز شرایطی را قایل شدند که شرایط سختی نیست و اگر مطابق آنچه که مقام معظم رهبری مشخص کردند، عمل شود، آن وقت وضعیت طور دیگری خواهد شد.

وی ادامه داد: آنچه که تا بحال صورت گرفته،‌ تصمیم سختی علیه کسانی نبود که با جاه‌طلبی و ندانم‌کاری تمام استقلال کشور و دستاوردهای طولانی مبارزاتی مردم را به خطر انداختند. آنچه که تا به حال انجام شده، جزای سختی نبوده و اکثر کسانی که در این نوع کارها شرکت داشتند اکنون با سماحت و بخشش مقام معظم رهبری در حال زندگی خود هستند و در فعالیت‌های سیاسی شرکت می‌کنند و کسی متعرض آن‌ها نمی‌شود.

ولایتی در پایان با اشاره به آیه شریفه «فإذا فرغت فانصب» گفت: توطئه‌ها علیه نظام ریشه‌دار جمهوری اسلامی تمامی ندارد و هرچه انقلاب توسعه و نفوذ بیشتری در منطقه پیدا می‌کند، بیشتر باید هوشیاری خود را حفظ کنیم و لحظه‌ای غافل نشویم. باید «9 دی‌»های دیگری را هم به عنوان پیشگیری داشته باشیم، چون باید علاج واقعه قبل از وقوع کرد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی