آزمون



رباتی که روی شن‌های ساحل نقاشی می‌کند


رباتی که روی شن‌های ساحل نقاشی می‌کند
محققان شرکت دیزنی، ربات لاک‌پشتی طراحی کرده‌اند که قادر به خلق تصاویر مختلف بر روی شن‌های ساحل است. ربات لاک‌پشت BeachBot با همکاری محققان دانشگاه زوریخ و محققان شرکت دیزنی طراحی شده است و می تواند طرح‌های مختلف را با دقت بالا و در مقیاس های بسیار بزرگ بر روی شن‌های ساحل ترسیم کند.

رباتی که روی شن‌های ساحل نقاشی می‌کند

این ربات 60 سانتیمتر طول و 40 سانتیمتر عرض دارد و مجهز به سه چرخ پیشران است که برای هدایت ربات استفاده می‌شود. ربات BeachBot قادر به ترسیم خطوطی به عرض پنج تا 35 سانتیمتر است؛ ربات در ابتدا به کمک اسکنر لیزری و ایجاد قطب‌های مجازی در سطح ساحل، اقدام به ترسیم طرح در مغز الکترونیک خود می‌کند. کنترل ربات بصورت دستی و اتوماتیک انجام شده و طرح نهایی با دقت بسیار بالایی بر روی شن‌ها ترسیم می‌شود.


عجیب ترین روش خرید خودرو


عجیب ترین روش خرید خودرو

عجیب ترین روش خرید خودرو
برای خرید خودرو همیشه استفاده از پول نقد و البته درشت می تواند بهتر از خرید چکی و روش های دیگر باشد اما گاهی اتفاقات عجیب و نادری هم رخ می دهد که همه سیستم خرید را بر هم می زند و می تواند افراد زیادی را درگیر خود کند. یک مرد چینی در منطقه «هب بی» روش بسیار غیر معمولی را برای دادن هزینه خودرو خریداری کرده اش انتخاب کرد و تمام پول خودرو را به صورت ریزترین سکه های موجود در بازار پرداخت نمود. فروشنده این خودرو در مورد نحوه پرداحت گفته است: این مرد قبل از امضای قرارداد گفته بود که ممکن است نحوه پرداخت پولش کمی عجیب باشد و ما را به دردسر بیاندازد اما ما توجهی به این موضوع نکردیم. این مرد تمام هزینه 5500 پوندی خودرو که معادل 27‌ میلیون تومان است به صورت سکه پرداخت نمود. تمام سکه ها درون 4 کیسه مختلف قرار داشته است و وزن آن ها به 150 کیلوگرم می رسد. 8 نفر به طور مداوم توانستند پس از یک روز تلاش تمام پول را بشمارند.


جنایت وحشیانه داعش درنینوا


جنایت وحشیانه داعش درنینوا
گروه تروریستی داعش که سنگین‌ترین شکست سالیان فعالیت خود در سوریه را تجربه کرده یکی از نیروهای پیشمرگه را سر برید. این گروه تروریستی دیروز دوشنبه (6 بهمن) در جبهه جنگ با مدافعان عین العرب  در شمال سوریه متحمل شکست سنگینی شد و نیروهای این گروه تروریستی از شهر عین العرب بیرون رانده شدند. «رامی عبدالرحمان» مسئول سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز تأیید کرد که شهر عین العرب به طور کامل در اختیار کرد‌ها قرار گرفته است. این گروه تکفیری پس از این شکست که به گفته برخی تحلیل‌گران ضربه سختی به گسترش سرزمینی این گروه محسوب می‌شود اقدام به سر بریدن یکی از نیروهای پیشمرگه کردستان عراق کرد. جلاد داعش در ولایت نینوا یکی از نیروهای نظامی پیشمرگه که مدتی پیش به اسارت گرفته به اتهام بمباران مواضع خود ذبح کرد.


خودروی که احساساتی می شود


خودروی که احساساتی می شود
«کیو» خودروی جالبی است که توسط گروه طراحی «کوروس» ساخته خواهد شد. این خودرو دارای ویژگی های خاصی است که کمتر در میان خودروهای آینده به آن پرداخته شده است و آن هوش مصنوعی بی نظیری است که درون خودرو قرار دارد.

خودروی که احساساتی می شود

این خودرو از نظر زیبایی، کیفیت و هوش در بالاترین سطح قرار گرفته است و می تواند رانندگی را تبدیل به بهترین لحظات زندگی هر شخصی کند.این خودرو با راننده ارتباط برقرار می کند و خودش نیز با توجه به روحیه راننده ممکن است احساساتی شود. این خودرو رفتارهای راننده را زیر نظر دارد و در شرایطی که احساس خطر کند کنترل را خودش در دست می گیرد و نمی گذارد که سانحه ای رخ دهد. برای مثال اگر شما خواب آلود باشید خودرو به حالت اتوماتیک رفته و از کنترل شما خارج می شود. در مرکز این خودرو یک هسته هولوگرامی قرار دارد که می توانید به صورت مجازی تمام خواسته های خود را به خودرو بدهید. این خواسته ها از پخش موسیقی تا کنترل خودکار همه چیز متغییر است. کیو فضای بزرگی دارد و بدنه آن نیز به شکل جالبی طراحی شده است. این خودرو همچنین حالت های خوشحالی، ناراحتی، عصبانی و ... خودرو را با تغییر رنگ داخلی، عوض شدن حالت چراغ ها نشان می دهد که در نوع خود بی نظیر است.


آدامس جویدن اوباما در رژه ارتش هند


آدامس جویدن اوباما در رژه ارتش هند
رییس جمهور امریکا درحالی که واحدهای نظامی، هلی کوپترها و یگان های ارتش در حال عبور از جایگاه بودند، با بی توجهی به مراسم رسمی روز جمهوری هند، با آهنگ پخش شده در حال جویدن آدامس و حرکت به سمت راست و چپ بود. بی توجهی رییس جمهور امریکا در مراسم روز جمهوری هند درکنار اصرار وی برای استفاده از خودرو شخصی برخلاف مقررات تشریفات این کشور باعث انتقاد بسیاری از مردم نسبت به دعوت وی در این مراسم شده است. با پخش این تصویر در شبکه های اجتماعی، شماری از مقامات کاخ سفید اعلام کردند که آدامس نیکوتین است و برای ترک عادت 30 ساله اوباما صورت گرفته است. پیش ازاین نیز آدامس جویدن باراک اوباما در چین سوژه رسانه های این کشور شده بود. روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در این باره نوشته بود: در کنفرانس همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه که در چین برگزار شد بارها تصویر باراک اوباما درحال جویدن آدامس و بازی با آن پخش شد که این امر باتوجه به نفرت چینی ها از جویدن آدامس بازخورد منفی زیادی علیه وی در چین داشت.


رمان‌نویسی کودک معلول با یک پا


رمان‌نویسی کودک معلول با یک پا
حتما می دانید تایپ کردن با یک دست می تواند بسیار سخت و دردآور باشد حالا تصور آن را بکنید که کسی بخواهد یک مطلب را با یک پا تایپ نماید و این می تواند کابوس هر تایپیستی باشد. «هو هوی یوان» دختر 21 ساله است که از بدو تولد با یک بیماری بسیار سخت دست و پنجه نرم می کند. تمام بدن وی تقریبا فلج است و تنها می تواند پای چپش وسرش را تکان دهد و حرکات محدودی در بدن داشته باشد. وی با این وضعیت که بسیار سخت است تصمیم گرفت تا یک رمان تخیلی را بنویسد و تایپ کند. او به مدرسه نرفته است اما با کمک مادرش می تواند بخواند و بنویسد و حالا تایپ کردن با پایش را نیز آموخته است. وی رمان خودش را آغاز کرده و چند فصلی از آن را نوشته است. در تمام این مدت او تنها با پای چپش این رمان را تایپ می کند و این نشان از کوشش و تلاش او دارد.


تنبیه کارکنان به سبک چینی!


تنبیه کارکنان به سبک چینی!
مدیران یک شرکت چینی از روش عجیبی برای تنبیه کارکنان کم کار خود استفاده کردند.این شرکت فعال در شهر ساحلی شیامن واقع در جنوب شرق چین کارکنان خاطی خود را واداشت ساعت ها در معبر عمومی زانو زده و از رهگذران عذرخواهی کنند. بر این اساس افراد مذکور باید زانو زده و دائما جمله «عذرمی خواهم» را تکرار می کردند. این در حالی بود که روی یک برگه در مقابل هر فرد نام، سن و خطای ارتکابی وی نوشته شده بود.


اینترنت در آینده ناپدید خواهد شد


اینترنت در آینده ناپدید خواهد شد
اریک اشمیت مدیر عامل سابق و رئیس فعلی هیئت مدیره گوگل، که در اجلاس World Economic Forum در سوییس حضور دارد وقتی در خصوص پیش بینی اش از آینده سخن می گفت، جمله ای را به زبان آورد که به سرعت در رسانه ها بازتاب یافت و حکایت از واقعیتی اساسی در آینده دارد. اشمیت گفت: خیلی ساده میگویم که اینترنت ناپدید خواهد شد. در آینده نزدیک تعداد بسیار زیادی آدرس IP، دستگاه های هوشمند، حسگرها، تکنولوژی های پوششی و تعاملی وجود خواهند داشت که ضمن استفاده از آنها دیگر حضور اینترنت را احساس نخواهید کرد. اینترنت بخشی از وجود شما در همه حال خواهد بود. تصور کنید که در اتاقی قدم میگذارید که ایستا نبوده و داینامیک است. و شما با همه اشیایی که در این اتاق وجود دارد تعامل برقرار می کنید. جملات اشمیت در این خصوص که اینترنت ناپدید خواهد شد، اشاره ای بسیار ظریف را در دل خود دارد و اگر از متن سخنان اشمیت بیرون کشیده شود، قطعا برداشت اشتباهی از آن صورت خواهد گرفت. منظور اشمیت به هیچ وجه این نیست که در آینده زمانی فرا خواهد رسید که اینترنت دیگر وجود نخواهد داشت. بلکه دقیقا بر عکس. اشاره اشمیت به زمانی است که اینترنت تمام دنیای بشر را فرا خواهد گرفت و وجود آن به قدری عادی و مسلم خواهد بود که دیگر احساس نمی شود. گفته اشمیت و نکته قابل توجهی که وی به آن اشاره می کند دقیقا همان موضوع IOT یا Internet Of Things است. دنیایی که هر آنچه که در اطراف خود میبینیم و تا جایی که امکان داشته باشد به شکل خودکار برنامه ریزی می شوند تا به کار خود ادامه دهند. اشمیت بر این باور است که در آینده در نهایت تعامل ما با این اشیا به شکل کامل یکپارچه و فراگیر خواهدبود

گیر افتادن دزد در لوله دود کش شومینه


گیر افتادن دزد در لوله دود کش شومینه
مامورین آتش نشانی آمریکا یک دزد گیر افتاده در لوله شومینه را با تخریب بخش هایی از دود کش، آزاد کردند.


«مسجد آبی» در استانبول ترکیه


«مسجد آبی» در استانبول ترکیه

«مسجد آبی» در استانبول ترکیه

«مسجد آبی» در استانبول ترکیه

«مسجد آبی» در استانبول ترکیه

«مسجد آبی» در استانبول ترکیه
مسجد آبی یا سلطان احمد در شهر استانبول، در سال 1609 میلادی و بنا به دستور سلطان احد یکم، پادشاه وقت عثمانی ساخته شده که این روزها از مهمترین جاذبه های تاریخی کشور ترکیه به حساب می آید.

به صفحه اصلی وبلاگ هم سری بزنید
www.ba133.blog.ir


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی