آزمون


استفن والت اندیشمند آمریکایی و تئوری‌پرداز ارشد روابط بین‌الملل با اذعان به بی‌اعتمادی جهانی به آمریکا تاکید کرد که «دیگر کسی به قضاوت ما اعتمادی ندارد»...

یک تحلیلگر برجسته روابط بین‌الملل در آمریکا درباره بی‌اعتمادی جهانی نسبت به اقدامات و مواضع ایالات متحده هشدار داد.

استفن والت استاد روابط بین‌الملل و تحلیگر برجسته آمریکایی روز دوشنبه در اظهاراتی کوتاه که در صفحه شخصی خود در توئیتر مطرح کرد، درباره بی‌اعتمادی جهانی از مواضع و اقدامات ایالات متحده هشدار داد.

والت می‌نویسد: «آمریکا همیشه درباره اینکه دیگران درخصوص "اعتبار" و "عزم" ما تردید داشته باشند، نگران است اما آمریکا باید نگران این باشد که دیگر کسی به قضاوت ما اعتمادی ندارد».

استاد ارشد روابط بین‌الملل در دانشگاه هاروارد آمریکا هرچند توضیحی درباره جمله خود نداده اما تاکید وی بر مساله اعتبار و عزم، به نظر می‌رسد اشاره‌ای به مواضع سیاست خارجی این کشور باشد.

همچنین می‌توان مساله عدم اعتماد جهانی به قضاوت آمریکا را به مسائلی از قبیل نقض گسترده حقوق بشر توسط این کشور در عرصه داخلی و خارجی ربط داد. از سوی اعتراضات در جامعه آمریکا به تبعیض نژادی علیه سیاه‌پوستان هر روز پررنگ‌تر شده است تا جایی که انتقادات جامعه جهانی از تبعیض‌ها در آمریکا را به همراه داشته است.

از سوی دیگر عدم اعتماد به قضاوت آمریکا را باید به سیاستهای خارجی این کشور هم مرتبط دانست چرا که مواضع مداخله‌جویانه واشنگتن در امور دیگر کشورها طی سالهای اخیر به چندین جنگ منجر شده است. همچنین انتشار گزارش اخیر شکنجه توسط «سیا» دروغین بودن ادعای پایبندی آمریکا به اصول حقوق بشر را برای همگان به اثبات رسانده است.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی