آزمون


تغییرات در کتاب‌های درسی مدارس فلسطین خشم صهیونیست‌ها را برانگیخته و کار را به آنجا رسانده که از سازمان ملل و آمریکا بخواهند مدارس را تحت فشار قرار دهند تا کتاب‌ها را تغییر دهند...

تغییرات در کتاب‌های درسی مدارس فلسطین خشم صهیونیست‌ها را برانگیخته و کار را به آنجا رسانده که از سازمان ملل و آمریکا بخواهند مدارس را تحت فشار قرار دهند و کتاب‌ها را تغییر دهند.

ماجرای این درخواست و خشم صهیونیست‌ها اخیرا در روزنامه صهیونیستی جورازلم پست انعکاس یافته که نویسنده مقاله آن به بررسی کتاب‌های تدریس شده در مدارس فلسطینی ‌پرداخته و با نگرانی از تغییراتی در کتاب‌ها سخن گفته که این تغییرات می‌تواند در آینده بیش از پیش رژیم صهیونیستی را به خطر بیندازد.

نویسنده این گزارش از ابتدا تا انتها انگشت اتهام را به سمت سازمان UNRWA اشاره رفته است که آژانسی زیر نظر سازمان ملل متحد برای امداد آوارگان فلسطینی در شرق نزدیک است و کتاب‌های مدارس آوارگان فلسطینی زیر نظر آنها چاپ می‌شود.

او در این گزارش مدعی شده است که این آژانس صرفا برای دادن خدمات اجتماعی به آوارگان فلسطینی ایجاد شده است اما اکنون فعالیت‌های این آژانس تهدید علیه صلح جهانی و امنیت رژیم صهیونیستی است چون در تمام کتاب‌های تدریس شده به کودکان و نوجوانان فلسطینی درست برخلاف کتاب‌هایی که پیش از این آموزش داده می‌شد، سرزمین‌های اشغالی بعد از 1948 به رسمیت شناخته نشده و تمام مناطق با نام عربی پیشین قبل از اشغال رژیم صهیونیستی آموزش داده می‌شود.

چیزی که در این کتاب‌ها خشم بیشتر صهیونیت‌ها را برانگیخته صحبت مکرر از حق بازگشت به فلسطین و باز پس گیری سرزمین‌ها است که نه تنها در جغرافیای و تاریخ بلکه در شعر و ادبیات هم به شکل گسترده و مکرر بازتاب یافته است.

مثلا در صفحه 28 کتاب «زبان زیبای ما» که در تمام مدارس آوارگان آموزش داده می‌شود،‌ می‌خوانیم:

ما داریم بر می‌گردیم

ما بر می‌گردیم،‌ بر می‌گردیم، ما داریم بر می‌گردیم

مرزها باید برداشته شوند، ارگ‌ها و قلعه‌ها هم همین طور

برای کسانی که از دستشان دادیم بلند گریه کنید

ما داریم بر می گردیم

به خانه‌ها و روستاها و کوه‌هایمان

زیر پرچمی از شکوه و عظمت

با جهاد و مبارزه با خون، با فداکاری و برادری

ما داریم برمی‌گردیم

بر می گردیم به تپه‌ها، بر می‌گردیم به ارتفاع‌ها

بر می‌گردیم به کودکی‌، بر می‌گردیم به جوانی

به جهاد در تپه‌ها و برداشت زمینمان

ما داریم برم می‌گردیم...

نویسنده این گزارش، خطاب به مسئولان رژیم صهیونیستی می‌نویسد که قرار بود فعالیت‌های UNRWA بی‌ضرر باشد اما با این روند حق بازگشت به سرزمین‌های اشغالی به کودکان و نسل‌های جدید این کشور آموزش داده می‌شود و این خطری جدی برای امنیت و ثبات رژیم صهیونیستی است! او همچنین اظهار نگرانی می‌کند که چرا سری جدید کتاب‌های مدارس آوارگان فلسطینی بدون نظارت آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی منتشر شده است و همچنین این کتاب‌ها با اصول جهانی صلح سازمان ملل در تضاد است که باعث گسترش خشونت بیشتر در آینده خواهد شد.

در پایان این گزارش آمده است که آژانس UNRWA هم اکنون 30هزار کارمند دارند که تظاهر به بی‌طرفی می‌کنند اما هم این کتاب‌ها و هم رای آنها در سال 2012 نشان می‌دهد که آنها اصلا بی‌طرف نیستند چون 93 درصد معلمان و کارمندان این آژانس به حماس رای داده‌اند!

همچنین در این گزارش از آمریکا و کنگره این کشور به عنوان مهم‌ترین تامین کنندگان مالی بودجه این آژانس خواسته شده که آنها را تحت فشار قرار دهند چون دلیلی برای حمایت از سازمانی که افرادی با اندیشه‌های تروریستی دارند، وجود ندارد.

همچنین از نظر این نویسنده صهیونیست، اعضای آژانس UNRWA دو راه بیشتر ندارند،  نابودی این آژانس  که با هدف کمک به پناهندگان به وجود آمده یا با صرف نظر از وعده بازگشت آوارگان به فلسطین آینده‌ای صلح آمیز در زندگی با صهیونیست‌ها را به بچه‌ها آموزش دهند!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی