آزمون


فصل پاییز و زمستان که از راه می‌رسد، بازار میوه پر می‌شود از پرتقال، لیمو، نارنگی و ده‌ها
میوه خوشمزه و مفید دیگر...

فصل پاییز و زمستان که از راه می‌رسد، بازار میوه پر می‌شود از پرتقال، لیمو، نارنگی و ده‌ها
میوه خوشمزه و مفید دیگر. از طرف دیگر، فصل پاییز، فصل شروع سرماخوردگی است. . .
به همین دلیل بهتر است به فکر باشیم و با کمک خوراکی‌ها و میوه‌های لذیذ این فصل، با سرماخوردگی مقابله کنیم و آن را از خانه و خانواده خود دور کنیم.
گروهی از میوه‌های مفید برای سرماخوردگی که در این فصل نیز به وفور یافت می‌شود، مرکبات است؛ لیموی ترش و شیرین، پرتقال، نارنگی، نارنج و گریپ‌فروت.
در اغلب موارد مرکبات به صورت خام مصرف می‌شوند، اما آب لیموترش برای تهیه انواع غذاها نیز به کار می‌آید که البته اگر از لیموترش تازه استفاده شود، بهتر و مفیدتر است. نارنج نیز از دیگر میوه‌هایی است که می‌توان از آب و رب آن به عنوان چاشنی غذا و برای خوش طعم شدن آنها کمک گرفت.
علاوه بر خود مرکبات، پوست آنها هم مورد استفاده خانم‌های خانه است؛ پوست مرکباتی مانند نارنج و پرتقال برای تهیه غذاهای مختلف و مربا استفاده می‌شود. اگر دوست دارید می‌توانید از آب این میوه‌ها نیز استفاده کنید.
شاید مصرف آب میوه برای اعضای خانواده و بخصوص کودکان، راحت‌تر و دوست‌داشتنی‌تر باشد که اگر چه خواص میوه کامل را ندارد، اما بهتر از نخوردن آن است.
پرتقال منبع ویتامین C
در میان مرکبات پرتقال بیشترین میزان ویتامین C را دارد. به همین دلیل مصرف آن می‌تواند برای مقابله با سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید باشد. البته از لیمو هم غافل نشوید؛ لیمو هم حاوی ویتامین C است و به همین دلیل مصرف مخلوط آب لیمو و پرتقال هنگام سرماخوردگی مفید خواهد بود.
نارنگی؛ راحت و خوشمزه
شاید برای شما هم خوردن نارنگی راحت‌تر از لیمو و پرتقال باشد. پوست نارنگی براحتی کنده می‌شود و مصرف آن بخصوص برای بچه‌ها بسیار راحت و آسان است.
پس اگر می‌توانید حتما نارنگی را در ظرف میوه خود قرار دهید تا بچه‌ها هم بیشتر از مرکبات استفاده کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی