آزمون


لاریجانی در دانشگاه بیروت مطرح کرد:مذاکره آمریکا با تروریست‌ها در عراق برای هدف قراردادن ایران و شیعیان..................................

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مطلع شدیم برخی مقامات آمریکایی در عراق با تروریست‌ها مذاکره کرده‌ و گفته‌اند، اگر می‌خواهید کمکتان کنیم باید ایران و شیعیان را هدف قرار دهید.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر منطقه‌ای خود وارد لبنان شد و دقایقی پیش در دانشکده حقوق دانشگاه بیروت سخنرانی کرد.

لاریجانی گفت: موضوع ریاست جمهوری در لبنان یک مسئله داخلی است و کشورهای دیگر تنها می‌توانند در این باره کمک‌ کنند.

وی افزود: ما از هر ابتکاری برای وحدت لبنان استقبال کرده و گفت‌وگوهای اخیر میان حزب‌الله و جنبش المستقبل را مفید ارزیابی می‌کنیم.

لاریجانی با ابراز تأسف از حادثه سقوط هواپیمای الجزایر که در آن چند شهروند لبنانی نیز حضور داشتند، گفت: ایران و لبنان از گذشته روابط عمیق و راهبردی داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در مقاطع گوناگون این روابط را با لبنان حفظ کرده است، زیرا لبنان کشوری تأثیرگذار در منطقه بوده و توانسته است در مقابل رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه ایستادگی کند و و نشان دهد که توان مقاومت دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این امتیاز بزرگی برای مردم لبنان است که پرچم مقاومت را در دست داشته و یک راهبرد جدیدی در جهان اسلام به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: کشورهای اسلامی به یأس دچار شده بودند، اما مردم لبنان آنها را بیدار کرده و این افتخار بزرگی برای این مردم است.

لاریجانی با تأکید بر اینکه بیداری ملت‌های مسلمان در مقابل دشمنان فخر عالم اسلام است، گفت: جهان اسلام هم‌اکنون در شرایط ویژه‌ای قرار داشته و خطرها و در عین حال ظرفیت‌هایی را در پیش رو دارد.

وی اظهار داشت: بعد از جنگ جهانی و تقسیم کشورهای اسلامی میان قدرت‌های بزرگ عملا مشکلاتی به وجود آمد چراکه دولت‌ها دست نشانده قدرت‌های بزرگ بوده و رابطه ملت‌ها و دولت‌ها با این اقدامات قطع شد.

لاریجانی همچنین یادآور شد: ایران در دوران شاه وابسته به آمریکا بود از این رو رفتارهای مردم به یک سو و رفتارهای دولت به سوی دیگری می‌رفت، پس از آن مسائل و در نتیجه این رفتارها انقلاب اسلامی به وقوع پیوست.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: مطلع شدیم برخی مقامات آمریکایی در عراق با تروریست‌ها مذاکره کرده و گفته‌اند اگر می‌خواهید کمکتان کنیم باید ایران و شیعیان را هدف قرار دهید.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی