آزمون


یک پژوهش مرکز مطالعات راهبردی خاورمیانه نزدیک واشنگتن به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه اقدام نظامی علیه ایران هشدار داد و از آن خواست قدرت موشکی حزب‌الله در تخریب زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی را در نظر بگیرد...

«ماتیو لویت» کارشناس موسسه سیاست خاورمیانه در واشنگتن در پژوهشی جدید در مورد خطرناک بودن حزب‌الله به رژیم صهیونیستی هشدار داده و به قدرت این جنبش اذعان کرده است.

بنا به گزارش روزنامه «رای الیوم» چاپ لندن، لویت دراین پژوهش خود نوشت: حزب‌الله قدرت آن را دارد که به جهان بفهماند او همچنان خواستار نابودی رژیم صهیونیستی است جز اینکه در برهه کنونی مشغول مسئله سوریه و درگیری داخلی لبنان است.

وی افزود: در هنگامی که مذاکره کنندگان ایران با گره 5+1 در حال گفتگو هستند و به موعد نهائی این مذاکرات برای توافق نزدیک می‌شوند و چنانکه به نظر می‌رسد، احتمال رسیدن به توافق ضعیف است -به تعبیر وی- حزب‌الله که یک بازوی نظامی ایران به شمار می‌رود، اخبار خاص خود را دارد.

وی در ادامه نوشت: شیخ «نعیم قاسم» در گفتگویی اعلام کرد، با کمک‌های ایران حزب‌الله به موشک‌های بسیار پیشرفته با دقت بالا دست یافته است و می‌توان از آنها در جنگ احتمالی آینده با رژیم صهیونیستیاستفاده کرد.
لویت سپس تاکید کرد، در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای، رژیم صهیونیستی قبل از اینکه سخنی از حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران به میان آورد، ابتدا باید خوب [به عواقب آن] بیندیشد.

وی افزود که حزب‌الله فعلا قصد جنگ بارژیم صهیونیستی را ندارد. لویت گفت: «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله از تمامی اشخاصی که به او گوش فرا می‌دهند، می‌خواهد که بدانند حزب‌الله در آمادگی کامل برای مبارزه با رژیم صهیونیستی به سر می‌برد و این درگیری احتمالی با تحرکات حزب‌الله در سوریه کاملا متفاوت و عمیق‌تر خواهد بود.
لویت پژوهش خود را این گونه خلاصه کرد: درافق، طیف مجهول و واحدی در صحنه ژئوسیاسی جدید به چشم می‌خورد که می‌تواند استراتژی حزب‌الله و تمرکز آن را به سرعت بازگرداند، اگر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حمله‌ای علیه تاسیسات اتمی ایران داشته باشند، هر اتفاق و سناریویی ممکن است رخ دهد.
وی تاکید کرد، در این صورت حزب‌الله حتما برخی از موشک‌های پیشرفته خود را به سوی تاسیسات زیرساختی رژیم صهیونیستی پرتاب خواهد کرد.

نظرات  (۲)

۰۴ دی ۹۳ ، ۲۰:۲۳ محمد شیرازی
سلام
ممنون از بازدیدتون
اگر لینک کنید متشکر میشم
موفق باشید
۰۴ دی ۹۳ ، ۲۰:۲۲ سلمان ولایت
به یاد اون مصاحبه ی معروف سرلشکر جعفری افتادم

خبرنگار خارجی از سرلشکر جعفری می پرسد: اگر هواپیمای اسرائیلی وارد خاک ایران شود و ۱۰ بمب خود را بر روی شهر شما بریزد با چه می خواهید این هواپیما را منهدم کنید؟

سرلشکر جعفری نیز در پاسخ می گوید: مهم نیست هواپیما چند عدد بمب و کجا می ریزد؛ مهم این است که موقع برگشت این هواپیما، اسرائیلی وجود نخواهد داشت که در آن فرود بیاید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی