آزمون

قلب ما مشابه یک تلمبه است و ....

قلب ما مشابه یک تلمبه است ووظیفه دارد که خون را به تمام بدن برساند ، تا آن را زنده نگه دارد . اما این تلمبه بسیار عجیب است ، و با هر ضربان 100 سانتی متر مکعب خون به خارج می فرستد . قلب آدمی هر رور صد هزار بار میزند و در بزرگسالان هرروز تقریباً 1200لیتر خون جابه جا می کند ، که مقدار آن در یک عمر متوسط 300 هزار متر مکعب می شود . در دستگاهی با این عظمت ، و با این همه دقت ، اگر کوچکترین اختلالی پیش آید ، سلامت انسان به خطر می افتد . معمولی ترین ناراحتی های قلبی عبارتند از :‌

در برخی موارد قلب یک مریض آرامتر می تپد ، در این صورت یک دستگاه تپش ساز را در نزدیکی دیواره قلب قرار میدهند ، که با باطری کار می کند . این دستگاه در فواصل معین ، به طور منظم شوکهای الکتریکی کوچکی به قلب وارد می سازد . و یک مریض به کمک آن می تواند سالها به زندگی طبیعی خود ادامه دهد .

در قلب برخی از نوزادان هنگام تولد ، یک سوراخ وجود دارد . این نقیصه با بزرگ شدن طفل ترمیم میگردد . اما در برخی موارد نیز باید این سوراخ توسط جراح گرفته شود .

تب روماتیسمی هم یکی از بیماری های قلبی است ، که معمولاً فقط افراد کم سن و سال به آن مبتلا میشوند . بر اثر این بیماری ممکن است آسیب های جدی و همیشگی بر قلب وارد شود .

و بالاخره سکته قلبی مهمترین عارضه ای است ، که از مسدود شدن سرخرگ های مربوط به ماهیچه های قلب حاصل میشود . از علائم سکته قلبی ، دردی است که در زیر استخوان سینه احساس می شود . این درد ممکن است از بازو ها و گردن و شانه ها نیز شروع شود .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی